Billedkunst
Kunstperioder
Kunsthistorie

UdlånsafdelingenInformationsafdelingenFindes ikke som orienteringseksemplar  4. til 10. klasse papirbog 
Huskeseddel:
Emma




Børnenes kunstbog

Indholdsbeskrivelse:
Introduktion til 30 forskellige kunstneres ideer. Diskussion af kunstens forskellige betydninger, roller og funktioner ved betragtning af malerier, skulpturer, fotografier og tryk.


Pædagogisk note:
30 forskellige kunstnere der arbejder med henholdsvis malerier, skulpturer, fotografier og tryk præsenteres i bogen i en reproduktion af høj kvalitet. Som et hovedspørgsmål til alle kunstnerne, lyder det: Hvad er der indeni? Hvilket lægger op til diskussion og til udvikling af kunstforståelse hos børn. Kan også bruges i danskundervisningen. Fra 5.-7. klasse.
Bogen går bag om 30 forskellige kunstneres ideer og valg, når de har skabt deres værker. Tidsmæssigt strækker bogen sig fra 1300-tallet til i dag. Bogen stiller spørgsmål, der får børnene til at spekulere over, hvorfor kunstnerne skaber deres værker, som de gør. Den diskuterer kunstens forskellige betydninger, roller og funktioner ved at betragte malerier, skulpturer, fotografier og tryk og hjælper børnene til at få en forståelse af farve, form, struktur og mønster. Rigt illustreret med flotte farvetryk af kunstværkerne.

Fysisk beskrivelse:
  • 79 sider

Sprog:
  • Dansk
  • Engelsk (orginal)

Klassetrin:
4. til 10. klasse.

Anvendelsesklausul:
  • Udlånsmaterialer
    • Der kan bookes ubegrænset mange eksemplarer af materialet.
    • Materialet kan lånes i 30 arbejdsdage.
Antal i afdelinger:
  • 58 stk. i udlånsafdelingen. Kan bookes enkeltvis.
  • 1 stk. i Informationssamlingen
Placering i afdelinger: Spring over navigationslinks.
Center for Undervisningsmidler
Informationssamlingen
København
Billedkunst præsentationssamling - Grundskole

Udgiver: Aschehoug
Udgivelsesår: 2006
Faust nr.: 2 623 600 2
ISBN: 87-11-23225-0
DK5:
FUI:
Udvid FUI-katalogFUI-katalog
Bidragsyder: Amanda Renshaw
Gilda Williams Ruggi





Vent venligst...
Vent venligst mens siden indlæses...