UdlånsafdelingenInformationsafdelingenFindes ikke som orienteringseksemplar  7. til 9. klasse papirbog  Nota 
Huskeseddel:
Emma




Tekstur
Sand mellem tænderne
tekstarbejde, du mærker

Indholdsbeskrivelse:
Lær på en sansende og undersøgende måde at analysere tekster i form af korte noveller, en podcast, en tale eller et billede - alle skabt af unge.



Pædagogisk note:

Martin Bach Poulsen
Sand mellem tænderne er et materiale, som lægger op til en anderledes tilgang til litteraturarbejdet. Det kommer med gode bud på opgaver, hvor eleverne skal være meget aktive og deltagende i litteraturarbejdet.
Med afsæt i en æstetisk tilgang arbejder eleverne med teksterne, og de bruger sig selv og deres sanser, i arbejdet med og fortolkningen af teksterne. De skal opleve, indleve sig i og forstå de tekster, de møder. Eleverne skal producere sig frem til tanker om og forståelse af teksten og derved blive analysekloge.
Sand mellem tænderne indeholder nyskrevne, korte fiktionstekster, en podcast, en tale og et billedværk samt en række tekster, der kan anvendes til fordybelsesområder.

Materialet findes på Nota:

Fysisk beskrivelse:
  • 129 sider

Sprog:
  • Dansk

Klassetrin:
7. til 9. klasse.

Anvendelsesklausul:
  • Udlånsmaterialer
    • Der kan bookes ubegrænset mange eksemplarer af materialet.
    • Materialet kan lånes i 30 arbejdsdage.
  • Informationsmaterialer
    • Der kan maksimalt bookes 1 eksemplarer af materialet.
    • Materialet kan lånes i 20 arbejdsdage.
Antal i afdelinger:
  • 199 stk. i udlånsafdelingen. Kan bookes enkeltvis.
  • 7 stk. i Informationssamlingen
Placering i afdelinger: Spring over navigationslinks.
Center for Undervisningsmidler
Informationssamlingen
Bornholm
København
Dansk præsentationssamling - Grundskole
Didaktiseret (SK) - Udskoling
Dansk
Grundskole (3.-10. klasse)
F 08b Indføring i tekstlæsning

Udgiver: Alinea
Udgivelsesår: 2021
Faust nr.: 3 915 231 2
ISBN: 9788723546814
DK5:
FUI:
Udvid FUI-katalogFUI-katalog
Forfatter: Kenneth Jakobsen Bøye
Marianne Hundebøl
Pædagogisk note: Martin Bach Poulsen
Redaktør: Helle Svane Boutrup





Vent venligst...
Vent venligst mens siden indlæses...