Dansk
Fortolkning
Andre æstetiske tekster/multimodale
Reklamer

UdlånsafdelingenFindes ikke i informationsafdelingenFindes ikke som orienteringseksemplar  8. til 10. klasse Ungdomsuddannelser Voksenuddannelser Virtuelt materialesæt 
Huskeseddel:
Emma




20 tv-reklamer fra 2022

Indholdsbeskrivelse:
De 20 tv-reklamer er optaget fra TV3 i januar 2022.


Pædagogisk note:
Vis reklamen fra "3" og brug den som afsæt i et forløb om "analyse og vurdering af mediers funktion i sociale, kulturelle og historiske sammenhænge". Ud over at se på "analyse af kommunikationssituationen, appelformer og argumentation" kan eleverne arbejde med "medieanalyse og -fortolkning, herunder basale filmiske virkemidler" (citater fra læreplanen i dansk A). Eleverne kan øve en lang række faglige begreber ud fra denne ene reklame. Inddel derefter eleverne i grupper, og lad dem arbejde med de øvrige reklamer fra januar 2022. Man kan evt. gemme en af dem til eksamen.

Form og genre:
TV-reklamer

Fysisk beskrivelse:
  • TV-optagelse

Klassetrin:
8. til 10. klasse.
Ungdomsuddannelser, Voksenuddannelser

Udgiver: CFU Danmark
Udgivelsesår: 2022
ID nr.: TV0000126867
TV Dato: 26-01-2022
DK5:
Pædagogisk note: Hanne Heimburger
Redaktør: Christian Houmøller





Vent venligst...
Vent venligst mens siden indlæses...